e
mowa o unikalnych samochodach w GTA: Vice City.

Co to znaczy unikalnych samochodach? Tzn. takich, które mają niespotykane właściwości, kolor lub są spotykane tylko w jednym miejscu.

Kategorie:
Opis - opis samochodu
Jak zdobyć - opis zdobycia samochodu

Screenów nie będzie, bo nie wiem do końca jak mam je wrzucic

Skróty:
BP - kuloodporny
DP - odporny na uszkodzenia nadwozia
FP - ognioodporny
EP - odprony na wybuchy
TP - nieprzebijalne opony

Rozdziały:
1. Unikalny kolor
1.1. Czarne Voodoo
1.2. Czarny Sentinel
1.3. Czarny Admiral
1.4. Czarny Pony
1.5. Czarny Rancher
1.6. Czarny Sanchez
1.7. Czarno-różowy Bobcat
1.8. Srebrny PCJ-600
1.9. Biały Walton
1.10. Złoty Stretch
2. Unikalne właściwości
2.1. BP/DP/FP/EP Admiral
2.2. BP Sabre Turbo
2.3. TP Voodoo
2.4. TP Cuban Hermes
2.5. FP Banshee, Cheetah i Infernus
2.6. Angel
3. Unikalne występowanie
3.1. Romero''s Hearse
3.2. Securicar
3.3. Spand Express

1. Unikalny kolor

1.1. Czarne Voodoo
Opis: Czarny low-rider Haitańczyków, który normalnie jest w kolorze brązowym.
Jak zdobyć: Rozpocznij misję "Two Bit Hit" od Averego Carringtona. Jedź do sklepu się przebrać za Kubańczyka. Następnie jedź na miejsce pogrzebu. Nie możesz się za bardzo wysuwać w stronę Haitańczyków. Weź snajperkę i strzel w wyznaczonego kolesia. Nieopodal niego stoi czarne Voodoo. Wsiądź do niego i uciekaj z Little Haiti. Wpakuj swój nowy wóz do garażu.

1.2. Czarny Sentinel
Opis: Jeden z lepszych wozów w kolorze czarnym.
Jak zdobyć: Rozpocznij misję "Hit the Courier" dla Print Works. Jedź szybkim pojazdem do doków (polecam PCJ-600). Tam rozwal wszystkich, wejdź na podwyższenie i czekaj na kuriera. Przed przylotem namierz snajperką miejsce kierowcy w czarnym Sentinelu. Gdy kurier wsiądzie - strzelaj! Ktoś może wsiąść do auta i uciec, więc go zabij. Wejdź do auta i jedź do garażu.

1.3. Czarny Admiral
Opis: Czarny Mercedes dostępny w dwóch misjach w kolorze czarnym.
Jak zdobyć: Zacznij telefoniczną misję "Check out at the Check In". Przed misją znajdź koktajl Mołotowa lub miotacz ognia. Jedź do terminalu na lotnisku. W środku znajdziesz snajperkę. Weź ją i namierz oznaczoną kobietę. Po jakimś czasie będzie gadać z dwoma facetami. Po rozmowie rozwal ich oboje. Wyjdź na zewnątrz i znajdź auto. Po pewnym czasie zaczną cię gonić czarne Admirale. Wyjdź z auta i rzuć Mołotowem lub lekko podpal miotaczem Admirala. Kierowca powinien uciec z auta, więc wsiadaj. Nie uszkadzając bardzo auta jedź do Ammu-Nation w Downtown.

1.4. Czarny Pony
Opis: Najtrudniejsze do zdobycia czarne auto. Jest to van.
Jak zdobyć: Zacznij ostatnią misję telefoniczną "Loose Ends". Wybij wszystkich strażników na tym terenie. Jedź do doków i wracaj z dwoma Packerami. Czasami któryś z nich znika, więc miej dużo cierpliwości. Skoro są już dwa, jednego Packera ustaw przy bramie, a drugim przejedź po rampie pierwszego. Ustaw drugiego Packera przy ścianie. Zabij wszystkich na dachu i wejdź do Ponego. Wyjedź po rampie Packera. Jedź na lotnisko, wejdź na znacznik obserwując auto. Później do garażu.

1.5. Czarny Rancher
Opis: SUV w czarnym kolorze. Bardzo przypomina auto FBI.
Jak zdobyć: Jedź na tor crossowy niedaleko Hyman Condo. Wsiądź do terenówki. Zrób zadanie i pobij swój rekord trzy razy. Przy trzecim razie wyjedzie czarny Rancher. Wywal kierowcę i jedź do garażu.

1.6. Czarny Sanchez
Opis: Czarny cross. Sanchez ładnie wygląda w czarnym kolorze.
Jak zdobyć: Jedź do tego samego toru crossowego i wsiądź na motor. Trzy razy pobij swój rekord. Przy trzecim razie będą cię gonić Haitańczycy na czarnych Sanchezach. Zabij jednego, wskakuj na motor i do garażu.

1.7. Czarno-różowy Bobcat
Opis: Dwukolorowy pikap. Ten jednak jest czarno-różowy.
Jak zdobyć: Zacznij trzecią misję telefoniczną "Autocide". Po kilku celach pojawi się informacja na dole ekranu o Markusie Hammondzie i Franco Carterze. Stań w takiej odległości, żeby cię nie widzieli. Potem strzelaj w kierowcę, a potem jego pasażera. Wsiadaj do auta i kontynuuj misję. Po pomyślnie zaliczonej wsadź do garażu.

1.8. Srebrny PCJ-600
Opis: Srebrny (!), najszybszy (!!) motocykl w grze. (!!!)
Jak zdobyć: Odpal misję "Autocide". Niedaleko telefonu znajdziesz srebrnego PCJ-600. Pojedź sobie przez te dziewięć minut. Jak zegar będzie na 0:00, masz być na motorze. Włóż do garażu.

1.9. Biały Walton
Opis: Stary pikap w ładnym, białym kolorze.
Jak zdobyć: Rozpocznij misję "Gun Runner" od Phila Cassidego. Na mapie będą cztery cele. Wszystkie to Waltony. Rozwal trzy i bierz od nich broń. Czwartego zabierz do garażu. Będą cię gonić skutery. Jak auto będzie w garażu - rozwal je! Potem pozwól, by drzwi się zamknęły, a auto będzie całe.

1.10. Złoty Stretch
Opis: Złota (!) limuzyna (!!) w jednej misji (!!!).
Jak zdobyć: Zacznij misję "Martha''s Mug Shot" od studia filmowego. Wyjdź na zewnątrz i zobaczysz złotego Stretcha. Strzel w kierowcę i wsiadaj do wozu. Potem już tylko do garażu.

To tyle o autach z niespotykanymi kolorami. Teraz właściwości:

2. Unikalne właściwości

2.1. BP/DP/FP/EP Admiral
Opis: Drugi Mercedes do kolekcji, tym razem niezniszczalny (!). Ale nie dotykaj nim czołgu, bo auto wybuchnie.
Jak zdobyć: Zacznij misję od Corteza "Guardian Angels". Jedź na parking wziąść karabin, potem z Lancem do oznaczonej uliczki. Po pewnym czasie przyjedzie Diaz w tym Admiralu. Zabij go, a samochodem jedź do garażu.

2.2. BP Sabre Turbo
Opis: Kuloodporny (!) Sabre Turbo (!!) Hilarego.
Jak zdobyć: Rozpocznij misję "The Driver" od Malibu Club. Po starcie - nie jedź! Ułóż zaporę z samochodów. Gdy Hilary będzie nadjeżdzał strzel w kierowcę w aucie. Weź brykę i do garażu.

2.3. TP Voodoo
Opis: Drugie Voodoo do kolekcji, tym razem z niezniszczalnymi oponami.
Jak zdobyć:Rozpocznij misję "Guardian Angels". Po pewnym czasie pobytu w wyznaczonej uliczce (patrz BP/DP/FP/EP Admiral) przyjedzie Voodoo. Niestety, gdy wrzucisz go do garażu, właściwości znikną.

2.4. TP Cuban Hermes
Opis: Ten sam wóz, co wyżej, ale to auto Kubańczyków.
Jak zdobyć: Zdobycie auta jest takie same, jak w przypadku TP Voodoo.

2.5. FP Banshee, Cheetah i Infernus
Opis: Jedne z najlepszych wozów w wersji ognioodpornej.
Jak zdobyć: Rozpocznij dowolny wyścig w Sunshine Autos. Podpal lekko jedno z aut i jedź do garażu.

2.6. Angel
Opis: Normalnie Angel skręca twardo, a tą wersją lepiej się skręca.
Jak zdobyć: Rozpocznij misję od Big Mitcha Bakera "Alloy Wheels of Steel". Zabij któregoś stojącego na starcie. Właściwości znikną, gdy zostawisz go w garażu.

Teraz mowa o unikalnych występowania aut:

3. Unikalne występowanie

3.1. Romero''s Hearse
Opis: Karawan spotykany w jednej misji.
Jak zdobyć: Rozpocznij misję "Two Bit Hit". Przebierz się za Kubańczyka i jedź na pogrzeb. Pozwól, by lord Haitańczyków wsiadł do auta. Wsiądzie - strzelaj! Zabij też pasażera. Jedź bryką do garażu.

3.2. Securicar
Opis: Nie jest to w zasadzie unikalne auto, ale bardzo trudno go spotkać poza misją.
Jak zdobyć: Rozpocznij misję "Autocide". Po zabiciu faceta na bilboardzie jedź do kolesia w Securicarze. Zabij go snajperką i wsiądź do wozu.

3.3. Spand Exprees
Opis: Ciężarówka bardzo podobna do Mule.
Jak zdobyć: Zacznij trzecią misję od Rosenberga "Jury Fury". Potłucz jedno auto, potem drugie, przy drugim kolo zderzy się właśnie z tą ciężarówką. Rozwal drzwi auta i wywal kierowcę. Po udanej misji ukradnij Spand Exprees.