e
PORADNIK INSTALOWANIA WOZÓW PRZY POMOCY IMG TOOLA

Aby móc wgrać (podmienić) samochody w GTA SA należy:

1. Mieć program IMG TOOL 2.0
2. Samochód do podmiany (np. Fiat 125p
3. Zrobić backupa wszystkich plików (chodzi o pliki ze skryptami)


Otwieramy program IMG TOOL, Klikamy File -> Open i w katalogu X:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\Models\ otwieramy plik gta3.img:



Gdy plik zostanie załadowany będzie to wyglądało tak:



Teraz szukamy plików samochodu do podmiany (przykładem jest Fiat 125p który zastępuje Sultana). By wyszukać pliki szybciej klikamy na klawiaturze klawisz F2 i wpisujemy nazwę... Szukamy plików:

sultan.txd
sultan1.txd
sultan2.txd
sultan3.txd
sultan.dff


Zmieniamy ich nazwy tak żeby jakby, co nie poszło dobrze by powrócić je. Aby je zmienić klikamy na pliku prawym klawiszem myszy i naciskamy lewym klawiszem myszy na "Rename":



Zmieniamy na:

OLD_sultan.txd
OLD_sultan1.txd
OLD_sultan2.txd
OLD_sultan3.txd
OLD_sultan.dff


Później dodajemy pliki z fiata 125p są w nazwie:

sultan.txd
sultan1.txd
sultan2.txd
sultan3.txd
sultan.dff


aby je dodać należy nacisnąć na Commands -> Add:



Teraz jak już dodaliśmy pliki należy zmienić skrypty w grze, które się znajdują w folderze samochodu pod nazwą "scripts". Więc otwieramy Skrypty z fiata 125p:



i otwieramy następujące pliki w notatniku, które znajdują się w katalogu X:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\data\, (osobno każdy plik):

carcols.dat
carmods.dat
handling.cfg
vehicles.ide


w celu zmienienia skryptu:



Zajmijmy się teraz plikiem carcols.dat. W skryptach tam gdzie jest auto mamy zaznaczone co do jakiego pliku, więc pierwszą linijkę kopiujemy i wklejamy zastępując tamte informacje:



W reszcie plików jest tak samo - trzeba nadpisać informacje stare na nowe, zapisać plik i grać :)